EMÜ eriauhinna teenis Tervisemuuseum

Nädalajagu tagasi, 19. jaanuaril selgusid Viimsi Artiumis 2022. aasta parimad muuseumiteod. Eesti muuseumide aastaauhindade galal jagati Muuseumirotte 10 kategoorias. Eesti Muuseumiühingu eriauhinna parimale turundajale pälvis sel korral Eesti Tervisemuuseum.

Aasta Turundaja 2022 tiitel ja sellega kaasnev Terav pliiats omistati Tervisemuuseumi turundustiimile eesotsas Andres Arendiga muuseumi põhitegevusi toetava terviseteemalise sisuloome ja selle turunduskommunikatsiooni eest. Tervisemuuseumi sisuloomelised projektid – podcast Sünaps, kogude päevik ja näituse “Lapsesuu” blogi – toetavad süsteemselt muuseumi põhitegevusi, kaasavad kogu organisatsiooni, sihtgruppe ja eksperte ning viivad inimeste füüsilist ja vaimset tervist edendavad teadmised selgelt ja kasutajamugavalt olemasoleva ning uue publikuni. Projektid toetavad Tervisemuuseumi missiooni teha eestimaalased teadlikumaks, tervemaks ja õnnelikumaks ning on kooskõlas muuseumi arengukava ning strateegiliste eesmärkidega kasvatada Tervisemuuseumi nähtavust, jälgijate ja külastajate arvu ning teenitavat omatulu.

Tervisemuuseumi turundusjuhi Andres Arendi sõnul peitub muuseumides suur potentsiaal kasutada publikut kõnetavat põnevat ja harivat sisu turundamisel. “Mõtestatult, järjepidevalt ja kolleege kaasates väikeste sammudega edenemine on edu võti. Suure lisaväärtuse annavad just innustunud liitlased ning koostööpartnerid oma majast. On ju järeleproovitud tõde, et üksinda liigud kiiremini, koos jõuad kaugemale. Siinkohal tänan südamest kõiki kolleege, kes on Tervisemuuseumi turunduskommunikatsiooni panustanud huvitava ja teaduspõhise sisu leidmise ning loomisega, samuti teid, kes igapäevaselt loote Tervisemuuseumis toetavat, innustavat ja rõõmsat töökeskkonda. Olen tänulik Eesti Muuseumiühingule ja žüriile märkamast ning tunnustamast. Tervitan kõiki kaasnominente ja muuseumiturundajaid. Kultuuriministeeriumit ja Muinsuskaitseametit. Ja otseloomulikult Tervisemuuseumi fänne ja külastajaid.”

Muuseumiühingu eriauhinnale esitati 6 eriilmelist turundusprojekti. Eesti Tervisemuuseumi kõrval kandideerisid: Tallinna Kirjanduskeskuse „Kirjandustänava festivali“ turundus, Pärnu Muuseumi pop-up turismiinfopunkt Punases tornis, Haapsalu ja Läänemaa Muuseumide näituse „Muumid ja meri“ turundus, Tallinna Linnamuuseumi projekti „Apteeker Melchiori filmi radadel“ aastaprogramm ja Eesti Ajaloomuuseumi klaasinäitusega kaasnev turundusprojekt „Tunne ja taaskasuta klaasi“.

Parima turundusprojekti valis komisjon koosseisus: Inge Laurik-Teder (EMÜ, SA Virumaa Muuseumid), Külli Lupkin (TÜ Muuseum), Kristina Milbach (Eesti Meremuuseum), Ragnar Siil (Creativity Lab), Liina Pulges (Muuseumikaart).

Hoidke silm ja kõrv Tervisemuuseumil. Peagi on  tulemas uudiseid.

Pilte auhinnagaalalt vaata galeriist. Fotod Kultuuriministeeriumilt.